Gibanje je ena izmed temeljnih potreb vsakega otroka...
Že v najzgodnejšem obdobju življenja otroci raziskujejo svet okoli sebe predvsem skozi gibanje, ki ni le vir veselja, temveč tudi ključen dejavnik za njihov celostni razvoj. V vrtcu imajo vadbene ure pomembno vlogo, saj otrokom omogočajo načrtovano, varno in spodbudno okolje za razvijanje osnovnih gibalnih spretnosti. Krepimo tudi socialne veščine, telesno kondicijo in nenazadnje, se igramo - kar omogoča, da otroci gibalne izzive doživljajo kot zabavno in pozitivno izkušnjo.
V projektu Zdravje v vrtcu čez celo šolsko leto izvajamo vadbene ure, saj želimo poudariti, kako te ure prispevajo k zdravemu in uravnoteženemu razvoju otrok.
Najmlajši vrtičkarji SONČKI večkrat v skupnem prostoru vrtca izvajajo razgibano in veselo vadbeno uro. Vzgojiteljici pripravita pester in zanimiv poligon, ki je otroke povabil k raziskovanju, gibanju in zabavi.
Naši mali raziskovalci so se z velikim veseljem preizkusili v različnih izzivih: hodili so po stopnicah, poskušali hoditi naprej, nazaj, pa tudi levo in desno. Z navdušenjem so se podili za žogami, jih metali na koš in se trudili, da zadenejo cilj. Plezali so, se spuščali po blazinah in premagovali ovire – vsak po svojih močeh in na svoj način.
Vadbeno uro zaključijo z veliko nasmehi in prijetno utrujenostjo. Takšne dejavnosti otrokom pomagajo razvijati ravnotežje, koordinacijo, samozavest in veselje do gibanja že v najnežnejših letih.
RINGARAJČKI so v skupnem prostoru izvedli razgibano in zabavno vadbeno uro, pri kateri so sledili trem glavnim ciljem: razvijanje in spoznavanje svojih gibalnih sposobnosti, razvijanje koordinacije gibanja celotnega telesa ter sproščeno izvajanje naravnih oblik gibanja. Otroci so z veliko radovednosti in veselja sodelovali v vseh dejavnostih.
Uro so pričeli z ogrevanjem, kjer so se otroci razgibali s tekom po prostoru. Premagovali so stopnice, tekli po klančini in nato še vsaj petkrat ponovili enak krog. Z gibanjem so se hitro ogreli, obenem pa so uživali v prostem gibanju in dinamiki prostora.
Sledila je igra "Žoge grejo na potep", ki je otroke dodatno spodbudila k gibanju in sodelovanju. Vzgojiteljici sta iz zaboja stresli majhne, pisane žoge, otroci pa so jih spretno pobirali in prenašali nazaj v zaboj. Igro so večkrat ponovili, saj so v njej zelo uživali, hkrati pa razvijali natančnost, koordinacijo in vztrajnost.
Glavni del vadbene ure je predstavljal raznolik poligon, sestavljen iz polivalentnih blazin, tobogana in tunela. Otroci so se plazili in lazili po blazinah, se spuščali po toboganu na različne načine – po riti, trebuhu in celo z glavo naprej. Po stopnicah so se povzpeli na tobogan in se nato spuščali navzdol ter se plazili skozi tunel, pri čemer so krepili samozaupanje, orientacijo v prostoru ter osnovne motorične sposobnosti.
Ko je vnema pojenjala, so vadbeno uro zaključili z umirjeno dejavnostjo. S pomočjo šaljivke Miha pavliha so oblikovali krog - otroci so sedli na tla in razširili noge, da so simbolično “zaprli krog”. Vzgojiteljica je začela igro z besedilom: "Avto pelje v garažo k Tevžu" in zakotalila žogo. Otroci so si nato izmenjevali žogo, ob tem pa se umirili in sprostili.
Otroci iz skupine PLEZALČKI pa vadbene ure zelo radi izvajajo v gozdu, kjer naravno okolje postane telovadnica, igralnica in učilnica hkrati. S pomočjo enostavno zasnovanih vaj in poligonov otroci krepijo svoje gibalne spretnosti, razvijajo ravnotežje, koordinacijo in moč, ob tem pa doživljajo naravo z vsemi čuti.
Skozi skrbno pripravljene aktivnosti se učijo samozavesti, vztrajnosti in medsebojnega sodelovanja – vse to ob glasovih ptic, šelestenju listja in svežem zraku.
Gozd nudi otrokom svobodo gibanja in nešteto spodbud za razvoj. Razgiban teren krepi ravnotežje, koordinacijo in motorične spretnosti, obenem pa spodbuja radovednost, domišljijo in sodelovanje. Otroci se učijo prilagajanja, potrpežljivosti in zaupanja vase. Gibanje na svežem zraku okrepi tudi imunski sistem in pozitivno vpliva na čustveno počutje. Poleg tega otroci razvijajo spoštljiv odnos do okolja. Predvsem pa se na gozdnih tleh učijo ravnotežja, preskakujejo korenine, plezajo na štore, tečejo po mehkem listju in se prebijajo med vejami. Vsak korak je nova izkušnja, ki krepi telo, povečuje samozavest in uči prilagajanja. In ko se tako združi vse to v obliki vadbenih ur v gozdu, nastane čudovita priložnost za učenje, raziskovanje in krepitev telesa skozi igro.
CEPETAVČKI pa nam želijo predstaviti vadbeno uro z žogami. Njihov glavni cilj je bil razvijanje koordinacije oči-roka, ki so jo otroci razvijali v paru. Ogrevanje in raztezne vaje so prav tako izvedli z žogami - ovijali so jo okoli telesa, da so otroci spoznali velikost in občutek žoge.
V glavnem delu sta vzgojiteljici otroke razdelile v pare in jim naloge stopnjevali. Najprej so si žoge podajali po tleh, nato z odbojem, ko pa so osvojili prijem ter sprejem žoge, so nadaljevali v stoječem položaju.
Za konec so se sprostili z igro v krogu, kjer so otroci sklenili noge s sosedom in žogo prenašali po nogah, da pa so igro "utežili". pa so dodali še eno žogo in dodali nalogo, da se žoge ne smejo uloviti.
V skupini IGRALČKOV se posebej veselijo četrtkov, ko imajo na programu ciljno načrtovano vadbeno uro. V našem osrednjem prostoru vrtca imamo na razpolago ustrezne športne pripomočke in manjšo športno igralnico, v kateri otroci izvajajo raznovrstne gibalne dejavnosti.
Po navadi se najprej ogrejejo s kakšno preprosto gibalno-elementarno igrico.
Pri različnih igrah krepijo koordinacijo, ravnotežje, moč, hitrost, gibljivost in preciznost ter vzdržljivost.
Vzgojiteljici pri vadbi predšolskih otrok ustvarjata prijetno, sproščeno vzdušje, sta dobre volje in to delita z otroki, jih spodbujata, usmerjata, vodita, demonstrirata, pomagata, svetujeta, sodelujeta in se igrata z njimi.
Dejavnosti načrtujeta na osnovi otrokovega razvoja in potreb, jih opazujeta in na osnovi tega izbirata vsebine in prilagajata vadbo, ki mora biti zanimiva za vse otroke.
Na koncu gibalnih uric so lička rdeča, otroci in vzgojiteljici pa zadovoljni, saj so poskrbeli za naše zdravje.
Ob torkih, če NAVIHANČKE lepo vreme ne zvabi na prosto, izvajajo načrtovane gibalne urice v skupnem prostoru vrtca. Tokrat sta vzgojiteljici pripravili škratkovo urico, pri kateri so uresničevali naslednje cilje: navajanje otrok na sodelovanje v skupini, medsebojni pomoči, upoštevanju pravil in razvijanju koordinacije celega telesa ter hitrosti.
Da so se dobro ogreli, so se igrali igrico Škratek otrpni. Škratki (otroci) se različno gibljejo(tek, hoja, poskoki,..) po prostoru, na določen znak (plosk po bobnu ali tamburinu) popolnoma otrpnejo oz. zamrznejo. Na ponovni udarec na boben ali tamburin se ponovno gibljejo po prostoru. Za glavni del vadbene urice so bile na vrsti zabavne igrice; Trol krade repke škratom, Škratki se kepajo z žogami, kjer so bili otroci razdeljeni v dve skupini in vsaka skupina je imela svoj prostor na enem delu telovadnice. Na sredino so postavili klop, katera je predstavljala mrežo. Na znak (žvižg) so morali otroci čim več kep (žogic) vreči na drugo stran mreže. Pri igri Trol in Palčki, pa jim je Trol rad ponagajal, kjer jim je jemal obroče (njihove hišice).
Za zaključek pa se jim je zelo prilegla masaža z žogicami po hrbtu in kozarček sveže vode..
Športni pozdrav...