V zgodnjo obravnavo so vključeni otroci z razvojnimi zaostanki, s primanjkljaji, ovirami in/ali motnjami na telesnem, spoznavnem, zaznavnem, socialno-čustvenem, sporazumevalnem področju ter dolgotrajno bolni otroci, kot tudi otroci, pri katerih obstajajo rizični dejavniki za razvojne primanjkljaje.

 

Pravna podlaga za to pomoč je Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami (UL, št. 41/17). Otroka pregledajo strokovnjaki v Centru za zgodnjo obravnavo kot so logoped, psiholog, specialni pedagog in razvojni zdravnik. Na pregled so otroci napoteni na podlagi opažanj pediatra, lahko pa starše usmeri tja tudi vrtec. Po končanih pregledih omenjeni strokovnjaki pripravijo Zapisnik multidisciplinarnega tima. Ugotovitve predstavijo staršem in vrtcu, kamor je vključen otrok.

 

Otroci, ki jim je dodeljena dodatna strokovna pomoč, so vključeni v redne oddelke vrtca. Poleg dodatne strokovne pomoči se glede na potrebe otroka zagotavlja prilagojeno izvajanje programa. Otroku je lahko dodeljen tudi spremljevalec (stalni ali začasni) ali pa ima oddelek znižan normativ otrok, odvisno od razvojnih posebnosti otroka. Če ima otrok specifične potrebe, se povezujejo tudi s strokovnjaki iz zunanjih ustanov.

 

Zgodnja obravnava lahko z ustreznim in predvsem pravočasnim pristopom marsikatere razvojne primanjkljaje odpravi ali omili; v primeru, da težave niso premagljive, je usmerjena v to, da se otroka nauči, kako čim bolje živeti z njimi. Če otrokove razvojne težave niso ustrezno in pravočasno obravnavane, lahko ovirajo razvoj tudi na drugih področjih in vplivajo na pojav novih težav.

 

Kdo izvaja dodatno strokovno pomoč?

 

Vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo, zaposlena v vrtcu Ringaraja pri OŠ Artiče je:

 

Anja Urek, mag. prof. soc. ped

 

e-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

 

 

Delo vzgojitelja za zgodnjo obravnavo je vezano na izvajanje naslednjih nalog:

 

-   Poleg dodatne strokovne pomoči nudi stalno ali občasno podporo otrokom z rizičnimi dejavniki

-   Opazovanje, odkrivanje zaostankov in motenj pri otrocih vključenih v vrtec, tudi za rizično skupino otrok

-   Svetovalno in posvetovalno delo s strokovnimi delavci in vodstvom vrtca

-   Delo z družino

-   Povezovanje s centrom za zgodnje obravnavo

-   Vključevanje v dejavnosti strokovne skupine vrtca

-   Priprava in urejanje dokumentacije

 

Vzgojitelj predšolskih otrok za zgodnjo obravnavo, ki opravlja navedene naloge, si pri organizaciji dodatne strokovne pomoči delo lahko razporedi tako, da obravnave opravi skupinsko, v strnjeni obliki ali enakomerno skozi celo leto, glede na zmožnost in potrebo otrok.

 

 

Kako se izvaja dodatna strokovna pomoč?

 

Za vsakega otroka s posebnimi potrebami strokovna skupina za zgodnjo obravnavo v vrtcu (svetovalna delavka, vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice ter vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo) oblikuje Individualni načrt pomoči otroku, pri katerem sodelujejo tudi starši. V njem se opredeli otrokovo funkcioniranje, njegova močna in šibka področja, določijo cilji obravnave ter strategije za doseganje teh ciljev in prilagoditve pri izvajanju programa.

 

Vzgojiteljica, ki otroku nudi dodatno strokovno pomoč, z ustreznim pristopom spodbuja otrokov razvoj. Delo temelji na ugotavljanju in negovanju otrokovih močnih področij ter podpori tistih področij, kjer se pojavljajo težave. Otroka za sodelovanje motivira ter mu pripravlja dejavnosti, pri katerih skozi igro usvaja nove spretnosti in razvija svoje sposobnosti. Pri tem intenzivno sodeluje z vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice ter jima nudi strokovno podporo pri zagotavljanju pogojev za boljšo vključenost otroka v oddelek ter njegov napredek.

 

 

Prehod iz vrtca v šolo

 

Dodatna strokovna pomoč otrokom pripada najdlje do prehoda v osnovno šolo. Če se izkaže, da zaradi njegovega napredka pomoč ni več potrebna, se izvajanje lahko prekine tudi že prej ali pa se zmanjša obseg ur pomoči.

 

 

V zgodnjo obravnavo so vključeni otroci z razvojnimi zaostanki, s primanjkljaji, ovirami in/ali motnjami na telesnem, spoznavnem, zaznavnem, socialno-čustvenem, sporazumevalnem področju ter dolgotrajno bolni otroci, kot tudi otroci, pri katerih obstajajo rizični dejavniki za razvojne primanjkljaje.

 

Pravna podlaga za to pomoč je Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami (UL, št. 41/17). Otroka pregledajo strokovnjaki v Centru za zgodnjo obravnavo kot so logoped, psiholog, specialni pedagog in razvojni zdravnik. Na pregled so otroci napoteni na podlagi opažanj pediatra, lahko pa starše usmeri tja tudi vrtec. Po končanih pregledih omenjeni strokovnjaki pripravijo Zapisnik multidisciplinarnega tima. Ugotovitve predstavijo staršem in vrtcu, kamor je vključen otrok.

 

Otroci, ki jim je dodeljena dodatna strokovna pomoč, so vključeni v redne oddelke vrtca. Poleg dodatne strokovne pomoči se glede na potrebe otroka zagotavlja prilagojeno izvajanje programa. Otroku je lahko dodeljen tudi spremljevalec (stalni ali začasni) ali pa ima oddelek znižan normativ otrok, odvisno od razvojnih posebnosti otroka. Če ima otrok specifične potrebe, se povezujejo tudi s strokovnjaki iz zunanjih ustanov.

 

Zgodnja obravnava lahko z ustreznim in predvsem pravočasnim pristopom marsikatere razvojne primanjkljaje odpravi ali omili; v primeru, da težave niso premagljive, je usmerjena v to, da se otroka nauči, kako čim bolje živeti z njimi. Če otrokove razvojne težave niso ustrezno in pravočasno obravnavane, lahko ovirajo razvoj tudi na drugih področjih in vplivajo na pojav novih težav.

 

Kdo izvaja dodatno strokovno pomoč?

 

Vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo, zaposlena v vrtcu Ringaraja pri OŠ Artiče je:

 

Anja Urek, mag. prof. soc. ped

 

e-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

 

 

Delo vzgojitelja za zgodnjo obravnavo je vezano na izvajanje naslednjih nalog:

 

-   Poleg dodatne strokovne pomoči nudi stalno ali občasno podporo otrokom z rizičnimi dejavniki

-   Opazovanje, odkrivanje zaostankov in motenj pri otrocih vključenih v vrtec, tudi za rizično skupino otrok

-   Svetovalno in posvetovalno delo s strokovnimi delavci in vodstvom vrtca

-   Delo z družino

-   Povezovanje s centrom za zgodnje obravnavo

-   Vključevanje v dejavnosti strokovne skupine vrtca

-   Priprava in urejanje dokumentacije

 

Vzgojitelj predšolskih otrok za zgodnjo obravnavo, ki opravlja navedene naloge, si pri organizaciji dodatne strokovne pomoči delo lahko razporedi tako, da obravnave opravi skupinsko, v strnjeni obliki ali enakomerno skozi celo leto, glede na zmožnost in potrebo otrok.

 

 

Kako se izvaja dodatna strokovna pomoč?

 

Za vsakega otroka s posebnimi potrebami strokovna skupina za zgodnjo obravnavo v vrtcu (svetovalna delavka, vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice ter vzgojiteljica za zgodnjo obravnavo) oblikuje Individualni načrt pomoči otroku, pri katerem sodelujejo tudi starši. V njem se opredeli otrokovo funkcioniranje, njegova močna in šibka področja, določijo cilji obravnave ter strategije za doseganje teh ciljev in prilagoditve pri izvajanju programa.

 

Vzgojiteljica, ki otroku nudi dodatno strokovno pomoč, z ustreznim pristopom spodbuja otrokov razvoj. Delo temelji na ugotavljanju in negovanju otrokovih močnih področij ter podpori tistih področij, kjer se pojavljajo težave. Otroka za sodelovanje motivira ter mu pripravlja dejavnosti, pri katerih skozi igro usvaja nove spretnosti in razvija svoje sposobnosti. Pri tem intenzivno sodeluje z vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice ter jima nudi strokovno podporo pri zagotavljanju pogojev za boljšo vključenost otroka v oddelek ter njegov napredek.

 

 

Prehod iz vrtca v šolo

 

Dodatna strokovna pomoč otrokom pripada najdlje do prehoda v osnovno šolo. Če se izkaže, da zaradi njegovega napredka pomoč ni več potrebna, se izvajanje lahko prekine tudi že prej ali pa se zmanjša obseg ur pomoči.

 

OSNOVNA ŠOLA ARTIČE
VRTEC RINGA RAJA

Artiče 39

8253 Artiče

KONTAKT

07 45 21 060

o-artice.nm@guest.arnes.si

© 2024 OŠ Artiče Vse pravice pridržane. Agencija.5ka