Ker je večina izmed nas še vedno doma, imamo veliko dela po hiši pa tudi z našimi otroki.

Nekateri se znajo že sami kar lepo zaigrati, drugi potrebujejo nenehno prisotnost staršev.

Vendar … tako pač je …

Vključevanje odraslih v otrokovo igro je zelo pomembno, saj lahko otroku ponuja optimalne spodbude za njegov razvoj oziroma ga spodbuja in usmerja k novim in miselno zahtevnejšim dejanjem.

Danes bi se malo poigrali z razvijanjem matematičnega izražanja in urjenja miselnih sposobnosti. Otrok se namreč uči matematike med igro, ob tem uživa, se zabava in si nehote pridobiva različne spretnosti.

 

IGRA ­­­­­–  UGOTOVI SPREMEMBO V ZAPOREDJU

 

Na mizo v vrsto v določenem zaporedju postavimo različne predmete. Otrok si zaporedje predmetov natančno ogleda  in si ga poskuša zapomniti. Eden izmed igralcev vzame naključni predmet vstran, medtem ko si mora opazovalec zatisniti oči. Nato poskuša prepoznati, kateri predmet manjka na mizi. Vlogo igralci tudi zamenjajo.

Drug način igre je lahko takšen, da samo spremenimo vrstni red predmetov in nič ne odvzamemo stran. Opazovalec mora ugotoviti, kaj se je spremenilo v zaporedju.

 

 

IGRA­ –  MOJE PIKE ­­­­

 

Za igro potrebujemo kocko s pikami ali številkami. Vsak izmed igralcev vrže kocko in si pri tem zapomni vrženo število pik. Po prostoru razporedimo raznovrstne pripomočke, igrače. Otrok vzame toliko predmetov, kolikor pik je vrgel na kocki. Skupaj preverimo ali smo uspeli nabrati ustrezno število predmetov. Pri tem se lahko tudi pogovarjate, čemu služijo izbrani predmeti, kakšne oblike so, barve, velikosti ... Na koncu igre seveda poskušamo vse te predmete pospraviti tudi na svoje mesto.

Igri lahko tudi spremenimo pravila. Lahko jo spremenimo v gibalno igro. To pomeni, da število pik na kocki spremenimo v število poskokov, ploskov, obratov, pomežikov, udarcev …

Naj otrok doživlja matematiko kot prijetno izkušnjo.

Z mlajšimi otroci pa lahko razvrščate, sestavljate skupine, primerjate, poimenujete, opisujete ali spuščate po klančini različne predmete.

Izkoristimo različne situacije in vsakodnevne dejavnosti, kjer bo prisotna matematika (otrok naj pomaga pri pripravi mize pri kosilu, razvršča pribor na ustrezno mesto …).

 

Zanimiva igra je tudi razvrščanje predmetov glede na neko lastnost (barva, oblika, velikost, material). Verjemite, da se bo vaš otrok ob tem prav zabaval.

 

Da bo lepši dan, se lahko naučimo tudi novo pesem:

 

ZA SONCEM (pojemo na melodijo Ringa raja)

 

Ringa, ringa raja,
sonce zgodaj vstaja,
brž za njim hitimo,
da ga ulovimo.

Ringa, ringa raja,
cesta je brez kraja,
z nogico drobimo,
v krogu se vrtimo.

Ringa, ringa raja,
sonček že zahaja,
nismo ga dosegli,
bomo spat se ulegli.

 

 

ZA SPRETNE ROKE … POVABIMO DANES … MED NAS …

 

Če smo spoznali novo pesem, se lahko navežemo na to temo in skupaj naredimo sonce. 

Vreme nam zadnje dni ni najbolj naklonjeno, zagotovo pa si bomo s svojim ustvarjanjem sonca polepšali dan doma.

Torej … v roke vzemite kar imate doma - odpadni  material, papir, karton, škarje, lepilo, prstne barve, flomastre, voščenke ... prepustite otroku, naj  sam ustvarja s svojo domišljijo.

Izdelek lahko obesite na okno, kjer bo privabil vaš nasmeh.

 

 

Ker je večina izmed nas še vedno doma, imamo veliko dela po hiši pa tudi z našimi otroki.

Nekateri se znajo že sami kar lepo zaigrati, drugi potrebujejo nenehno prisotnost staršev.

Vendar … tako pač je …

Vključevanje odraslih v otrokovo igro je zelo pomembno, saj lahko otroku ponuja optimalne spodbude za njegov razvoj oziroma ga spodbuja in usmerja k novim in miselno zahtevnejšim dejanjem.

Danes bi se malo poigrali z razvijanjem matematičnega izražanja in urjenja miselnih sposobnosti. Otrok se namreč uči matematike med igro, ob tem uživa, se zabava in si nehote pridobiva različne spretnosti.

 

IGRA ­­­­­–  UGOTOVI SPREMEMBO V ZAPOREDJU

 

Na mizo v vrsto v določenem zaporedju postavimo različne predmete. Otrok si zaporedje predmetov natančno ogleda  in si ga poskuša zapomniti. Eden izmed igralcev vzame naključni predmet vstran, medtem ko si mora opazovalec zatisniti oči. Nato poskuša prepoznati, kateri predmet manjka na mizi. Vlogo igralci tudi zamenjajo.

Drug način igre je lahko takšen, da samo spremenimo vrstni red predmetov in nič ne odvzamemo stran. Opazovalec mora ugotoviti, kaj se je spremenilo v zaporedju.

 

 

IGRA­ –  MOJE PIKE ­­­­

 

Za igro potrebujemo kocko s pikami ali številkami. Vsak izmed igralcev vrže kocko in si pri tem zapomni vrženo število pik. Po prostoru razporedimo raznovrstne pripomočke, igrače. Otrok vzame toliko predmetov, kolikor pik je vrgel na kocki. Skupaj preverimo ali smo uspeli nabrati ustrezno število predmetov. Pri tem se lahko tudi pogovarjate, čemu služijo izbrani predmeti, kakšne oblike so, barve, velikosti ... Na koncu igre seveda poskušamo vse te predmete pospraviti tudi na svoje mesto.

Igri lahko tudi spremenimo pravila. Lahko jo spremenimo v gibalno igro. To pomeni, da število pik na kocki spremenimo v število poskokov, ploskov, obratov, pomežikov, udarcev …

Naj otrok doživlja matematiko kot prijetno izkušnjo.

Z mlajšimi otroci pa lahko razvrščate, sestavljate skupine, primerjate, poimenujete, opisujete ali spuščate po klančini različne predmete.

Izkoristimo različne situacije in vsakodnevne dejavnosti, kjer bo prisotna matematika (otrok naj pomaga pri pripravi mize pri kosilu, razvršča pribor na ustrezno mesto …).

 

Zanimiva igra je tudi razvrščanje predmetov glede na neko lastnost (barva, oblika, velikost, material). Verjemite, da se bo vaš otrok ob tem prav zabaval.

 

Da bo lepši dan, se lahko naučimo tudi novo pesem:

 

ZA SONCEM (pojemo na melodijo Ringa raja)

 

Ringa, ringa raja,
sonce zgodaj vstaja,
brž za njim hitimo,
da ga ulovimo.

Ringa, ringa raja,
cesta je brez kraja,
z nogico drobimo,
v krogu se vrtimo.

Ringa, ringa raja,
sonček že zahaja,
nismo ga dosegli,
bomo spat se ulegli.

 

 

ZA SPRETNE ROKE … POVABIMO DANES … MED NAS …

 

Če smo spoznali novo pesem, se lahko navežemo na to temo in skupaj naredimo sonce. 

Vreme nam zadnje dni ni najbolj naklonjeno, zagotovo pa si bomo s svojim ustvarjanjem sonca polepšali dan doma.

Torej … v roke vzemite kar imate doma - odpadni  material, papir, karton, škarje, lepilo, prstne barve, flomastre, voščenke ... prepustite otroku, naj  sam ustvarja s svojo domišljijo.

Izdelek lahko obesite na okno, kjer bo privabil vaš nasmeh.

 

 

OSNOVNA ŠOLA ARTIČE
VRTEC RINGA RAJA

Artiče 39

8253 Artiče

KONTAKT

07 45 21 060

o-artice.nm@guest.arnes.si

© 2024 OŠ Artiče Vse pravice pridržane. Agencija.5ka