- otrok ob poslušanju in pripovedovanju pravljic ter drugih literarnih del razvija zmožnosti domišljijske rabe jezika, spoznava moralno etične dimenzije, s književno osebo se identificira
- otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo ter pridobiva pozitiven odnos do knjige in literature
- otrok razvija pripravljenost na govorno nastopanje
- otrok pridobiva samozavest in zaupanje v svoje sposobnosti
- otrok se uči samostojno pripovedovati ob knjigi
- otrok razvija umetniško predstavljivost in
- domišljijo z zamišljanjem in ustvarjanjem
- otrok rabi simbole
- ustvarja in predstavi svojo zgodbo
DEJAVNOSTI V OKVIRU PROJEKTA:
- ureditev knjižnega nahrbtnika s knjigami
- v nahrbtnik dodamo še lutko RINGARAJČKA BRALČKA, ki z otrokom potuje domov (služi kot motivacijsko sredstvo za pripovedovanje otroka na pravljičnem stolu v vrtcu- če se otroku zatakne, mu lutka takoj priskoči na pomoč)
- otrok svojo novo slikanico/ knjigo o družini, ki jo izdelajo doma/zgodbo iz predmetov iz čarobne vreče predstavi na pravljičnem stolčku, kjer mu pomaga zgovorna lutka
- v nahrbtniku bodo različne zvrsti literature, od slikanic do leksikonov in otroških revij, lahko je dodana tudi literatura za starše
- OTROK SKUPAJ S STARŠI IZDELA ENO KNJIGO NA TEMO MOJA DRUŽINA, če se odločite za izdelavo knjig
- uredimo si knjižni kotiček v igralnici z elementi zgodnje pismenosti v vrtcu
ZAKAJ PRAVLJIČNI STOLČEK RINGARAJČKA BRALČKA?
S Palčkom Bralčkom želimo namreč spodbujati otroka, da preko doma izdelane slikanice/izmišljene zgodbe s svojimi besedami predstavi zapisano.
Lutka, knjige in nahrbtnik bodo skupaj potovali od družine do družine.
Ob pripovedovanju si otrok razvija svojo domišljijo, uči se pripovedovati in poslušati, prisluhniti, posredno pa se uči tudi strpnosti. Razvija se lastna ustvarjalnost: ko otrok poskuša obnoviti dogajanje v slikanici, se nemalokrat zgodi, da pove ob slikah novo, svojo zgodbo……….in ob lutki se počuti varnega in pogumnega, saj tudi če se zmoti in se mu zatakne pri obnovi knjige mu naš Bralček takoj priskoči na pomoč.
AKCIJSKI NAČRT ZA ŠOLSKO LETO 2025/26
SEPTEMBER: branje zgodbic, igrice za spoznavanje novincev, lutkovna predstava vzgojiteljic...
OKTOBER: prihod knjižnega nahrbtnika in palčka Bralčka, izdelava abecede, dejavnosti na temo prijaznosti, vljudne besede-igre vlog, spoznavamo vrednote...
NOVEMBER: kamenček sreče za otroke, srečanje z mamicami, premična abeceda, pisanje črk s telesom, gibi...
DECEMBER: zimska pravljica, lutkovna predstava za otroke, izdelava pravljične kocke, uganke, igra vlog, izmišljene zgodbe ali zgodbe narobe...
JANUAR: zlogujemo imena, utrjujemo predloge, knjiga dobrih dejanj otrok, obisk škratka Prijateljčka...
FEBRUAR: obisk šolske knjižnice, izdelava knjig o družini ali živalih ali temi v oddelku, rime, deklamacije, dramatizacija skupin...
MAREC: igre na slušno in vidno razločevanje, labirinti, iščemo pare, iščemo vsiljivce, izdelava plakata vrtcu za r.d., izpolnjujemo preprosta navodila...
APRIL: razvoj orientacije na sebi in v prostoru, rišemo po nareku, obisk škrata Prijateljčka...
MAJ: aktivnosti za urjenje slušne in vidne pozornosti
JUNIJ: kamišibaj, skupni plakat vseh skupin - prijazna beseda, vrednota, dejanja, zaključek projekta s podelitvijo priznanj
Vodja projekta dipl. vzg. Sonja Cizel