Glasba otroke:
- pomirja in sprošča, čustveno bogati,
- vpliva na razvoj njihovih možganov,
- spodbuja medsebojne interakcije,
- navaja na sodelovanje in prilagajanje,
- vpliva na otrokov osebnostni razvoj,
- navaja otroke na subtilnost, vpliva na razvoj motorike,
- spodbuja kreativnost, zmanjšuje napetost,
- nudi občutke zadovoljstva in sprejemanja.
PROGRAM V ODDELKIH OBSEGA:
-pestrost ponujenih glasbenih vsebin in izkušenj,
-vsakodnevne glasbene minutke,
-poglabljanje glasbenih izkušenj iz preteklega šolskega leta,
-spoznavanje tehnik igranja na instrumente,
-improvizacije z instrumenti,
-dihalne vaje,
-ritmične vaje,
-glasbeno –didaktične igrice, s katerimi: oblikujemo, bogatimo in širimo slušne predstave, razvijamo otrokovo slušno pozornost (zbrano poslušanje), utrjujemo tehniko igranja na male ritmične instrumente in utrjujemo poimenovanje instrumentov, ugotavljamo smer zvoka, razvijamo ritmični in melodični posluh, primerjamo in razlikujemo zvoke po jakosti, višini, dolžini, hitrost; pospešujemo otrokove govorne sposobnosti (pravilna izgovorjava),vplivamo na razvoj melodičnega posluha in otrokove glasbene kreativnosti…
-plesne improvizacije,
-spoznavanje ljudskih plesov,
-poslušanje klasične, sodobne in otroške glasbe.
KAJ ŽELIMO DOSEČI?
-spodbujati in razvijati čutno in čustveno doživljanje otrok,
-individualizirati delo in ga prilagoditi različnim sposobnostim otrok,
-povezati glasbo z vsemi področji dela v vrtcu,
-razvijati skupinsko dinamiko,
-razvijati motorične sposobnosti (Otroci si jih razvijajo predvsem z glasbeno didaktičnimi igrami in to predvsem s tistimi, ki so povezane z gibom. saj otroci prilagajajo svoje gibe glasbi, ki jo poslušajo. Motorične sposobnosti si razvijajo tudi pri igranju na različne male instrumente, saj si pri tem urijo predvsem ročne spretnosti.)
-krepiti in poglobiti sodelovanje med vključenimi oddelki,
-vplivati na razvijanje kulturne zavesti otrok in strokovnih delavcev,
-krepiti sodelovanje z okoljem na kulturnem področju,
-omogočiti otrokom aktivno poslušanje glasbe ter izražanja glasbenih doživetij in predstav glasbenega dela zlasti z gibalno-rajalno, plesno in tudi likovno in besedno komunikacijo.
Ustvarjali bomo na različnih področjih dejavnosti (ustvarjanje glasbe, izvajanje glasbe, poslušanje glasbe, povezovanje glasbe z drugimi področji).
Poleg glasbenih dejavnostih pa se bomo v vrtcu posluževali tudi sprostitvenih dejavnosti predvsem takrat, ko bomo vzgojiteljice začutile, da so otroci nemirni z namenom, da umirijo svoje telo. Tako bomo poskušale pri otrocih izboljšati njihovo koncentracijo, strpnost in jim pomagale odpotovati v svet tišine, kjer najdejo stik s seboj.
AKCIJSKI NAČRT ZA ŠOLSKO LETO 2025/26
OKTOBER: ustvarjanje zvokov iz naravnih materialov, plesne improvizacije, ljudske pesmi...
NOVEMBER: seznanitev z Orffovimi instrumenti, zvočna tombola, izštevanke, risanje ob instrumentalni glasbi, glasbeno gibalne zgodbe...
DECEMBER: glasbene pravljice, seznanitev z brenkali, spremljanje pesmi na lastne instrumente po telesu...
JANUAR: izdelava instrumentov, seznanitev s trobili, izmišljanje besedil na znano melodijo, igramo se ritmične odmeve, ustvarjalni ples z rekviziti...
FEBRUAR: seznanitev s pihali, bansi, šaljive pesmi, glasbene uganke...
MAREC: seznanitev z godali, bibarije, improvizacije ob glasbi, spoznavanje značilnosti pesmi, glasbene pravljice, plesne dejavnosti s spodbudo čutil...
APRIL: seznanitev s tolkali, igranje na zvočila ki so okoli nas, poslušanje klasične glasbe, glasbene uganke...
MAJ: seznanitev z instrumenti na tipko, razvijati čut za ritem, rajalne pesmi, seznanitev z različnimi zvrstmi glasbe...
JUNIJ: glasbena skrinjica se predstavi, plesna improvizacija ob praznovanju prihoda poletja...
Vodja projekta dipl. vzg. Nataša Petelinc