Gozd je za otroke čarobni prostor, saj je vedno v gibanju in spreminjanju, zato je odlično okolje za njihov celostni razvoj. Odgovornost odraslih - vzgojiteljev, učiteljev in staršev, pa je v tem, da otroci ta prostor tako ponotranjijo, da povezanost z naravo, postane in kasneje tudi ostane del njihovega vsakdanjega življenja.

 

Ker je naš vrtec naravnano vpet v biotsko zelo bogato okolje, želimo otrokom ponuditi čim več stika z njim. K temu nas vodijo tudi novejša dognanja nevrofiziologov, ki dokazujejo, da se možgani pospešeno razvijajo prav v prvih petih letih življenja. Naravno okolje, ki naenkrat stimulira vse čute, pripomore k boljšemu razvoju in počutju. Tako otrok, ki ga vodi prirojena radovednost, postane aktiven - se giblje, raziskuje, krepi svojo ustvarjalnost, s čimer povečuje število povezav med možganskimi celicami. Z aktivnostjo, otroci nabirajo nove izkušnje, jih urejajo, povezujejo, nadgrajujejo, širijo svoja zanimanja, ob tem pa razvijajo pozitiven odnos do narave. 

 

Dejavnosti v sklopu gozdne pedagogike stimulirajo otrokov psihosocialni, fizični in kognitivni razvoj. Vzgojitelji, učitelji in drugi strokovni delavci opažamo, da otroci po rednih obiskih gozda:

- razširijo svoj besedni zaklad,

- so bolj motivirani za delo,

- postanejo bolj pogumni in samozavestnejši pri učenju in prilagajanju,

- izražajo več pozitivnih in manj negativnih čustev in

- postanejo boljši opazovalci in raziskovalci.

 

Običajno se izboljša tudi:

- koordinacija celotnega telesa, občutek za orientacijo, ročne spretnosti

- koncentracija, spomin in zaupanje vase in v lastne sposobnosti

 

Gozdna pedagogika pa ne koristi le otrokom. Poučevanje v naravnem okolju tudi pedagogom omogoča razvoj novih pedagoških idej, metod in osebno rast. Zato gozd, v katerem se vsi dobro počutimo, obiskujemo celo šolsko leto, ne glede na vreme. 

 

AKCIJSKI NAČRT ZA ŠOLSKO LETO 2025/26

 

SEPTEMBER: spoznavanje gozda (sprehodi po gozdu, izdelava gozdnega kotička v igralnici, odgovornost do narave...)

OKTOBER: jesenski zaklad (iščemo različne barve jeseni, gradnja hišk iz vej in listja, izdelava gozdnih kron, opazovanje in pogovor o gobah...)

NOVEMBER: mir in tišina (poslušanje gozdnih zvokov, iskanje živalskih sledi, urimo čutno zaznavanje in koncentracijo...)

DECEMBER: praznični čas v gozdu (okrasitev gozdne smrečice z naravnim materialom, zimski piknik z čajem, ustvarjanje figuric iz storžev, vej...)

JANUAR: raziskovanje zime (opazovanje ledu, snega, ustvarjanje snežnih slik iz naravnega materiala, igranje s snegom...)

FEBRUAR: pustne gozdne norčije (izdelava gozdnih mask iz lubja, maha, igra vlog in oponašanje živali, iskanje skrivališč, gozdni inštrumenti...)

MAREC: prebujanje narave (opazovanje cvetlic, žuželk, uporaba lupe, naredimo si gozdi zelenjavni vrt, opazovanje in pogovor o pticah...)

APRIL: raziskovalci gozda (lov na zaklad, opazovanje drevesnih brstov, gozdni poligon,...)

MAJ: življenje v gozdu (gradnja hotela za žuželke, ustvarjanje skupne zgodbe, risanje s kredo na kamne in gradnja mozaika...)

JUNIJ: zaključek v gozdu (vodne igre ob potoku, praznovanje z gozdnim piknikom, razstava-kaj sem našel v gozdu, rajanje...)

Vodja projekta dipl. vzg. LARISA BRINOVEC


Gozd je za otroke čarobni prostor, saj je vedno v gibanju in spreminjanju, zato je odlično okolje za njihov celostni razvoj. Odgovornost odraslih - vzgojiteljev, učiteljev in staršev, pa je v tem, da otroci ta prostor tako ponotranjijo, da povezanost z naravo, postane in kasneje tudi ostane del njihovega vsakdanjega življenja.

 

Ker je naš vrtec naravnano vpet v biotsko zelo bogato okolje, želimo otrokom ponuditi čim več stika z njim. K temu nas vodijo tudi novejša dognanja nevrofiziologov, ki dokazujejo, da se možgani pospešeno razvijajo prav v prvih petih letih življenja. Naravno okolje, ki naenkrat stimulira vse čute, pripomore k boljšemu razvoju in počutju. Tako otrok, ki ga vodi prirojena radovednost, postane aktiven - se giblje, raziskuje, krepi svojo ustvarjalnost, s čimer povečuje število povezav med možganskimi celicami. Z aktivnostjo, otroci nabirajo nove izkušnje, jih urejajo, povezujejo, nadgrajujejo, širijo svoja zanimanja, ob tem pa razvijajo pozitiven odnos do narave. 

 

Dejavnosti v sklopu gozdne pedagogike stimulirajo otrokov psihosocialni, fizični in kognitivni razvoj. Vzgojitelji, učitelji in drugi strokovni delavci opažamo, da otroci po rednih obiskih gozda:

- razširijo svoj besedni zaklad,

- so bolj motivirani za delo,

- postanejo bolj pogumni in samozavestnejši pri učenju in prilagajanju,

- izražajo več pozitivnih in manj negativnih čustev in

- postanejo boljši opazovalci in raziskovalci.

 

Običajno se izboljša tudi:

- koordinacija celotnega telesa, občutek za orientacijo, ročne spretnosti

- koncentracija, spomin in zaupanje vase in v lastne sposobnosti

 

Gozdna pedagogika pa ne koristi le otrokom. Poučevanje v naravnem okolju tudi pedagogom omogoča razvoj novih pedagoških idej, metod in osebno rast. Zato gozd, v katerem se vsi dobro počutimo, obiskujemo celo šolsko leto, ne glede na vreme. 

 

AKCIJSKI NAČRT ZA ŠOLSKO LETO 2025/26

 

SEPTEMBER: spoznavanje gozda (sprehodi po gozdu, izdelava gozdnega kotička v igralnici, odgovornost do narave...)

OKTOBER: jesenski zaklad (iščemo različne barve jeseni, gradnja hišk iz vej in listja, izdelava gozdnih kron, opazovanje in pogovor o gobah...)

NOVEMBER: mir in tišina (poslušanje gozdnih zvokov, iskanje živalskih sledi, urimo čutno zaznavanje in koncentracijo...)

DECEMBER: praznični čas v gozdu (okrasitev gozdne smrečice z naravnim materialom, zimski piknik z čajem, ustvarjanje figuric iz storžev, vej...)

JANUAR: raziskovanje zime (opazovanje ledu, snega, ustvarjanje snežnih slik iz naravnega materiala, igranje s snegom...)

FEBRUAR: pustne gozdne norčije (izdelava gozdnih mask iz lubja, maha, igra vlog in oponašanje živali, iskanje skrivališč, gozdni inštrumenti...)

MAREC: prebujanje narave (opazovanje cvetlic, žuželk, uporaba lupe, naredimo si gozdi zelenjavni vrt, opazovanje in pogovor o pticah...)

APRIL: raziskovalci gozda (lov na zaklad, opazovanje drevesnih brstov, gozdni poligon,...)

MAJ: življenje v gozdu (gradnja hotela za žuželke, ustvarjanje skupne zgodbe, risanje s kredo na kamne in gradnja mozaika...)

JUNIJ: zaključek v gozdu (vodne igre ob potoku, praznovanje z gozdnim piknikom, razstava-kaj sem našel v gozdu, rajanje...)

Vodja projekta dipl. vzg. LARISA BRINOVEC

OSNOVNA ŠOLA ARTIČE
VRTEC RINGA RAJA

Artiče 39

8253 Artiče

KONTAKT

07 45 21 060

o-artice.nm@guest.arnes.si

Logotip - Osnovna šola Artiče Logotip - Vrtec Ringa Raja Artiče
Logotip - Jabolko
© 2025 OŠ Artiče Vse pravice pridržane. Agencija.5ka