Gozd je za otroke čarobni prostor, saj je vedno v gibanju in spreminjanju, zato je odlično okolje za njihov celostni razvoj. Odgovornost odraslih - vzgojiteljev, učiteljev in staršev, pa je v tem, da otroci ta prostor tako ponotranjijo, da povezanost z naravo, postane in kasneje tudi ostane del njihovega vsakdanjega življenja.
Ker je naš vrtec naravnano vpet v biotsko zelo bogato okolje, želimo otrokom ponuditi čim več stika z njim. K temu nas vodijo tudi novejša dognanja nevrofiziologov, ki dokazujejo, da se možgani pospešeno razvijajo prav v prvih petih letih življenja. Naravno okolje, ki naenkrat stimulira vse čute, pripomore k boljšemu razvoju in počutju. Tako otrok, ki ga vodi prirojena radovednost, postane aktiven - se giblje, raziskuje, krepi svojo ustvarjalnost, s čimer povečuje število povezav med možganskimi celicami. Z aktivnostjo, otroci nabirajo nove izkušnje, jih urejajo, povezujejo, nadgrajujejo, širijo svoja zanimanja, ob tem pa razvijajo pozitiven odnos do narave.
Dejavnosti v sklopu gozdne pedagogike stimulirajo otrokov psihosocialni, fizični in kognitivni razvoj. Vzgojitelji, učitelji in drugi strokovni delavci opažamo, da otroci po rednih obiskih gozda:
- razširijo svoj besedni zaklad,
- so bolj motivirani za delo,
- postanejo bolj pogumni in samozavestnejši pri učenju in prilagajanju,
- izražajo več pozitivnih in manj negativnih čustev in
- postanejo boljši opazovalci in raziskovalci.
Običajno se izboljša tudi:
- koordinacija celotnega telesa, občutek za orientacijo, ročne spretnosti
- koncentracija, spomin in zaupanje vase in v lastne sposobnosti
Gozdna pedagogika pa ne koristi le otrokom. Poučevanje v naravnem okolju tudi pedagogom omogoča razvoj novih pedagoških idej, metod in osebno rast. Zato gozd, v katerem se vsi dobro počutimo, obiskujemo celo šolsko leto, ne glede na vreme.
AKCIJSKI NAČRT ZA ŠOLSKO LETO 2025/26
SEPTEMBER: spoznavanje gozda (sprehodi po gozdu, izdelava gozdnega kotička v igralnici, odgovornost do narave...)
OKTOBER: jesenski zaklad (iščemo različne barve jeseni, gradnja hišk iz vej in listja, izdelava gozdnih kron, opazovanje in pogovor o gobah...)
NOVEMBER: mir in tišina (poslušanje gozdnih zvokov, iskanje živalskih sledi, urimo čutno zaznavanje in koncentracijo...)
DECEMBER: praznični čas v gozdu (okrasitev gozdne smrečice z naravnim materialom, zimski piknik z čajem, ustvarjanje figuric iz storžev, vej...)
JANUAR: raziskovanje zime (opazovanje ledu, snega, ustvarjanje snežnih slik iz naravnega materiala, igranje s snegom...)
FEBRUAR: pustne gozdne norčije (izdelava gozdnih mask iz lubja, maha, igra vlog in oponašanje živali, iskanje skrivališč, gozdni inštrumenti...)
MAREC: prebujanje narave (opazovanje cvetlic, žuželk, uporaba lupe, naredimo si gozdi zelenjavni vrt, opazovanje in pogovor o pticah...)
APRIL: raziskovalci gozda (lov na zaklad, opazovanje drevesnih brstov, gozdni poligon,...)
MAJ: življenje v gozdu (gradnja hotela za žuželke, ustvarjanje skupne zgodbe, risanje s kredo na kamne in gradnja mozaika...)
JUNIJ: zaključek v gozdu (vodne igre ob potoku, praznovanje z gozdnim piknikom, razstava-kaj sem našel v gozdu, rajanje...)
Vodja projekta dipl. vzg. LARISA BRINOVEC